בסוף זה בא: התניית תמיכה בחוק הלאום בהעברת חוק השבת

איתי גדסי No Comments on בסוף זה בא: התניית תמיכה בחוק הלאום בהעברת חוק השבת

ביהדות התורה החליטו להתנות את תמיכתם בחוק הלאום בתמורה לחקיקת חוק השבת, וסגירת המרכולים בתל אביב • בהתאם להסכמים הקואליציוניים שאומרים כי חוק הלאום יקודם רק בהסכמת סיעות הקואליציה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בישיבת סיעת יהדות התורה הוחלט היום להתנות את תמיכתם בחוק הלאום בתמורה לתמיכת הקואליציה בחוק השבת וסגירת המרכולים בתל אביב. בישיבת הסיעה העלו החברים את סעיף 27 בהסכם קואליציוני שאומר שחוק הלאום יעלה רק בהסכמה של כל סיעות הקואליציה.

הדרישה של יהדות התורה, היא שבהצגת החוק לקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב, השר המציג את החוק יקרא את ההסכם הקואליציוני סעיף 27 שאומר: "יוקם צוות בראשות נציג שמינה ראש הממשלה אשר יכלול את נציגי כל הסיעות החברות בקואליציה, הצוות יפעל לגיבוש נוסח של חוק יסוד: מדינת הלאום של העם היהודי. אשר יחייב הסכמה של כל סיעות הקואליציה". זה הדרישה של יהדות התורה.

הרכבת יצאה לדרך כבר, כי החוק כבר עולה לטרומית ברביעי הקרוב. אך תהיה דרישה לאחר קריאה טרומית להקים את הצוות. כל זה כמנוף לחץ על חוק השבת. בישיבת הסיעה ליצמן אמר שקיבל הוראה ללכת עד הסוף כולל תל אביב, גפני גם אמר דברים ברוח זו בשמו של מרן הגראי"ל שטיינמן. ובישיבה מסרו החברים כי הליכוד לא עונה תשובות על הנושא הזה, ולכן כעת לא יודעים מה עמדת ראש הממשלה בנוגע לשבת. בישיבת הסיעה אמר ראש הממשלה כי גם משבר השבת ייפתר.



0 תגובות